Első lépések - A motor kiválasztása

1. Típusválasztás

Tudtam, hogy a 'rendes motoros' tanulás most nem az én világom...és jó, hogy ugrok, de akkorát azért nem..tehát robogó. Azt láttam, hogy a városban az 50 cm3-eseket a forgalom elviszi, esetenként 'elsodorja'...azaz kicsivel vannak a bringás felett a táplálékláncban. Tehát minimum 125-ös robogó.

Fogalmam nem volt merre induljak. Beütöttem a keresőbe, hogy robogók és elkezdtem nézelődni..
Amiket kiszúrtam: Piaggio MP3 (mert érdekes az elöl 2 kerék), Honda PCX, Yamaha NMAX, és nyilván Vespa.

honda-pcx-150-pic-1.jpg

mp3-250-6.jpg

 

 

 

 

 

 

Sokféle típus tetszett, de megnéztem több tesztet is. Érdemes több oldalon is utána nézni, így azért a promotált tesztek előfordulását ki lehet küszöbölni..Totalcar-ék is adtak tippet.

Ezután nem csak a marketing anyagokat nézegettem, hanem a városban is figyeltem, hátha látok ilyeneket. És mindegyiket láttam. Ez azért volt fontos, mert a képeken egy akkora ember van, amitől arányosan néz ki alatta a motor, de volt olyan típus, amin aránytalanul nagy voltam, mint Bud Spencer a szamáron...

Volt hogy megkértem egy motorost az utcán, hogy közelebbről is megnézhessem esetleg felülhessek a robogójára. Többször mentem be a Karasnába, hogy biztos legyek a vásárlásban. Más típusokat is kipróbáltam, Muszáj felülni rá. mindegyiken más az érzés...és higyjétek el, sokat fogtok ülni rajta! 

2. Új vagy használt legyen?
Használtan maximum 2 évesben gondolkodtam. A választott PCX új és használt ára között 50 e Ft különbség volt akkor. Használt autóval már jártam pórul, ezért úgy döntöttem, hogy legyen új.
És hogy jól látszódjak este is, legyen fehér...meg hogy észre vegye az akkori párom is, hogy én vagyok a hercege.. 

MInden előlt, hogyan tovább?
Motor rendelés, mert hát nagyon viszik ezt a típust és a fehér hiánycikk. És hát biztosítás. Mert ugye sosem motoroztam. És mert más is lesz az utakon.
A kötelezőn kívül Cascot is kötöttem 44 e Ft az éves díj, de nem is gondolkozom azon, mennyi lenne enélkül a javíttatás...már csak azért sem, mert ha a motort javíttatni kellene, akkor az nagy valószínűséggel együtt járna egy kényszerű felépüléssel is.

Nem sajnáltam ezt a díjat. A parkolási díj megtakarítás és az észveszejtő fogyasztásával (6 literes tankkal 300 km felett megyek) ezt behozza.

A felét fizettem ki, a másik felét 2 év alatt törlesztem havi 20 e Ft-tal.
Zsír, nagyon vártam :)

És akkor néhány tapasztalat:

Vegyétek figyelembe, hogy nálam eldőlt, hogy belépő nagymotor lesz. Azaz 125-ös. Nem egy erőgép. Bele tudom pakolni a nagyobbik laptoptáskám és elfér mellé az esőruhám is (ez mindig benne van, hogy ne ázzak el (erről később még írok). Ha kiveszem a cuccot, akkor belefér a bukósisak.
Aki a városban és kb 30 km-es körzetben akarja használni, annak tökéletes választás ez a kategória (a túrázásról közútról pont emiatt később írok még)
Ezzel a mérettel többnyire könnyedén el lehet menni az autók között. 
Jól indul, a sor elejéről, nem sportos indulással is 20-40 m előnyt lehet szerezni egy autóhoz képest. AZ aszfaltbetyárok elől jobb elmenni oldalra.
Könnyű. Egyszer elcsúsztam a mélygarázsban és simán felállítottam.

Ha nem erre használod-mármint városban, akkor számolj azzal, hogy a robogó automata, kiugrani közúton nem nagyon lehet vele, vagy hamarabb kell húzni a gázt, ez megszokás kérdése.
Egy 125-ös jó indulattal is 110 km/H-val bír lejtőn menni üveghangon. Egy 90-nel haladó kamion nagy valószínűséggel szélfogó lesz az úton, és nagyon kell figyelni, mert jönnek gyorsabb autók és a motorosok is..
Ha túrázni mész a barátokkal, akkor vagy ők cammognak végig, vagy előre egyeztetni kell a megállókat, pihenőket. És közben nincs leírhatatlanul elkeserítőbb érzés, amikor elnyúlnak és eltűnnek...de akkor marad a túra egyedüli öröme...a süvítő szél és a táj. :)
Tehát, ha balatoni kiruccanást tervezel, és van 'A' jogsid, akkor kényelmesebb a nagyobb...azokon fotelek vannak...van súlyuk, nem dobálja a szél...bár a városban nem fogsz elférni úgy, ahogy én.