Esőben

Hát az első szezonom alatt hamar beköszöntött az esős időszak...

vizallo-motoros-ruha-1.jpg

Találtam néhány írást, amibe már fektettek mások energiát. respect :)
Tesztmotor, Vaslovasok, Motorrevű, Hegylakók...

 

És amit én is megtapasztaltam:

- először is, ha az eső esik, motoron az nem olyan, mint amikor gyalog vagy. Viszonylag az apró szemerkélés is bőséggel áztat.
- a sima motoros cucc hamar át tud ázni. Főleg a kesztyű (bőr) két alkar és a csípő tájéka...tökig...
ez azért nem vicces, mert alapból sem előnyős egy lágyék táji menetszeles fagyasztás, 40 körül egyéb veszélzónákba lépve azért egy prosztatagyulladás senkinek sem kell.
(nem mellesleg hétvégi apukaként arra is érdemes gondolnom, hogy ha még akarok családot, márpedig igen, akkor már nem arcoskodunk esőben)
- tehát esőcucc....vannak egyberészes overálok, amit én elég nehézkesen tudtam csak felvenni, így a 2 részes mellett döntöttem. Könnyű felvenni, összeér, nem folyik be a víz. 
- Érdemes óvatosan ficeregni benne, mert nekem az első gatya a műanyag forrasztásnál elengedett. Nem gondolom, hogy ez típushiba, és ki is cserélik. Vagy ficeregjetek inkább, hogy a garanciaidőn belül legyetek, ha gáz van.
- Az esőruhám simán elfér az ülés alatt. Mindig nálam van. De a kabát szanaszét szokott csúszni, így a lányom fürdési játékainak kis hálós zsákját lenyúlva, azt abban tárolom. A kabátom egyébként rikító zöld, ez jól jöhet...

És ugye csúszik minden...a cipőnk, az úton minden ami nem aszfalt (felfestések, sínek, aknatetők, vízátfolyások, olaj)

Haladni a forgalommal ellentétben folyamatosan lehet...ha kilátunk a sisakból. Mert az párásodik, ami még a félig nyitott (áll nélküli robogós) sisakomban is probléma. Tehát szellőzők kinyitva, levegőt erőteljesen lefelé fújom, hogy ne úgy nézzek ki, mint amikor a lányom az üvegre szivecskét rajzolás előtt teleleheli :)
A mási a vízcsepp...a sebesség, leviszi, de hát ugye csúszunk. A fejforgatás (nem fejrázás) még alacsony sebességnél is segít..kesztyűvel is lehet törölni, de ha eddig nem ázott el teljesen, akkor ettől fog.
Láttam egy motoroson olyan kesztyűt (vagy home made szerkezetet), ami a kesztyű mutató ujján egy ablaktörlő szintű kis gumi vonal volt, azzal könnyebben törölte..

A fenti belinkelt tanácsokkal együtt csak annyi: az eső a barátunk is lehet, ha ésszel csináljuk...mert mi folyamatosan tudunk haladni.