A vezetői engedély

Tehát a kategória választása BA1

jogsi.jpg

Díja akkor 37.500, ma 38.200 Ft. (lehet találni 35 e Ft körül)

Sajnos most nem találom a pontos feltételeket, de úgy emlékszem
- 2 kötelező kresz-oktatás (2 nap x 4 óra) - valahol ez csak 3 óra
- 2 óra kötelező gyakorlati óra -rutinpályán(2x1 óra)
- 1 óra kötelező gyakorlat városban

Eléggé könnyített pályának tűnt. 

A hatósági kresz vizsgát nem lehetett kikerülni, ehhez kaptunk egy windows alapú programot, amiben az összes előforduló kérdés benne volt. Helyes kis program, hamar (3 nap alatt) meg lehet tanulni mindent. A végén már a kérdés elejéből tudtam, hogy kezdődik a válasz. A vizsgán vissza kellett fogni magam, hogy azért nézzem meg, mit válaszolok..

De ami minden várakozásomat felülmúlta:

Egyrészt felidéződött bennem a középiskolai oktatóm stílusa, hogy például "ha nem akarjuk kifizetni a visszapillantó tükör javíttatását, akkor tartsunk legközelebb nagyobb oldaltávolságot". Ugyanaz a stílus
Minden oktató ilyen? Tetszett a logikai megközelítés és az a szarkasztikus kérdésfeltevés, vagy annak megválaszolása, amivel kissé monoton, néha számonkérő hangulatú interaktivitást teremtett a teremben.
Persze belegondoltam, egy évben vajon hányszor vetíti le és mondja el a PPT-jét. És az sem mellékes, hogy egy-két veteránon kívül középiskolásokkal ültem egy 'padban'.

Megjegyzem, végigültem az egész tanfolyamot, mert motorral picit másként kell gondolkodni a közlekedésben és mert az első jogsimat kb 20 éve szereztem és volt, ami nem úgy volt, ahogy gondoltam.
És az előírásokhoz képest +2 rutin és + 2 városi keringőt is bevállaltam. Persze nem ettől tanultam meg motorozni...

Egy dolog zavart: a korábbi totálkáros videóban már tettek említést arról, hogy ezt a BA1 kategóriát nem szeretik az oktató központok. Ugyanazt leadják és kevesebb a bevétel (az 'A' kategória 99.700 Ft)...bár kevesebb a rutin és városi előírás.
Az én tanfolyamomon egyedüli BA1-es voltam és a "csodakategória" jelzővel voltam illetve, majd ekként jelentkeztem be egy-egy kérdéssel is.


Nem, nem vagyok sértődős, mosolyogtam is közben. Ami zavart, az az, hogy lehet, hogy kevesebb pénzt tettem bele, de időt és energiát nem sokkal kevesebbet. És tudtam, magamért én vállalok felelősséget azzal is, hogy több órát veszek és nem a minimumot teljesítem. (a saját felelősség ügyében még egy dolgot bevállaltam, amiről később írok)

Lényeg a lényeg: sikeresen vizsgáztam le mindkét vonalon és ugyan a plasztik jogsim még nem érkezett meg, az igazoló papírral már egy hetet töltöttem a városban, mert megérkezett közben a motorom is..
(jelezni szeretném, szabályosan csak a plasztik jogsival lehet közlekedni...és nem arcoskodni szerettem volna, csak korrektül felhívom a figyelmeteket a szabályokra)